از VPN ها تا نرم افزارهای ضد ویروس هیچ کمبود احتیاطی در هنگام محافظت از اطلاعات بانکی شما وجود ندارد. اما اطلاعات مالی شما تنها می تواند در دنیای فیزیکی آسیب پذیر باشد و مورد سرقت قرار گیرد. در اینجا شش اقدام احتیاطی را برای محافظت از اطلاعات شما در برابر سارقان با تکنولوژی بالا پیشنهاد می دهیم:

چک کردن اطلاعات کارت

با استاندارد سازی جهانی تراشه های EVM کارت های نقدی و اعتباری ، تهدید سرقت اطلاعات کارت (جمع آوری اطلاعات از نوار مغناطیسی کارت توسط دستگاه ) به شدت کاهش یافته، اما به طور کامل ریشه کن نشده است.

قبل از استفاده از کارت خود در دستگاه خودپرداز، بهتر است دستگاههای مشکوک را که ممکن است در مجاورت دستگاه قرار گیرند را بررسی کنید. یکی از شاخص ترین دستکاری ها در دستگاه، تعداد کلید های غیر معمول است. دوربین های مدار بسته ای که بجای تنظیم روی کاربر روی صفحه کلید تنظیم شده اند زنگ خطری به شمار می آیند. اگر این تخلفات را مشاهده کردید، تراکنش خود را لغو کرده و باجه را ترک کنید.

از گزینه های پرداخت NFC یا تلفنی استفاده کنید

برنامه های گوشی های هوشمند مانند Apple Pay و Android Pay به شما اجازه می دهد کارت های خود را به یک کیف پول دیجیتال جهت خرید از طریق NFC تبدیل کنید. به راحتی با اسکن بارکد توسط تلفن همراه خود پرداخت را انجام دهید.

این روش پرداخت به شما این امکان را می دهد که کارت های اعتباری را کنار بگذارید. در هر تراکنش نیز یک نشانه دیجیتالی تولید می شود که تنها مربوط به آن پرداخت است و سرقت اطلاعات این تراکنش ها بی فایده است.

کلمه عبور خود را بر روی کاغذ ذخیره نکنید

یک نوع رایج و ساده از سرقت رمز عبور، سرقت فیزیکی است. با استفاده از اغلب وبسایت هایی که نیاز به گذرواژه های مختلف دارند و مکررا به روزرسانی می شود، می توان از تمامی این مشکلات پیشگیری کرد. اما اگر به صورت فیزیکی کلمه عبور خود را ذخیره کنید، امنیت اطلاعات خود را در معرض سرقت قرار می دهید.

مدیریت رمز عبور دیجیتالی پوشش حفاظتی اضافه و راحتی روش های سنتی قلم و یادداشت کاغذی را ارائه می دهد. بسیاری از مرورگرهای وب اکنون این قابلیت ها را دارا می باشند و می توانند از راه دور در صورت خراب شدن یا از بین رفتن آن از روی دستگاه شما، پاک شوند و شما می توانید در کمال آرامش تمامی رمزها را یادداشت کنید.

استفاده از صفحه کلید محافظ حریم خصوصی

کار خود را به مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها و پارک ها با تکنولوژی های جدید منتقل کنید. اما پنهان کردن حرکت دست ها و یا مراقبت از اطلاعاتی که در کامپیوتر در مکان های عمومی تایپ می کنید، یک روش کوچک و متداول است که توسط کلاهبرداران برای دسترسی به اطلاعات مالی شما انجام می گیرد.

در حالی که اقدامات پلیس در جایی که مردم در فضای عمومی به صفحه نمایش شما نگاه می کنند غیرممکن است، شما می توانید اقدامات خود را برای غلبه بر مشاهدات ناخواسته ناظران انجام دهید. راحت ترین روش حفاظت از حریم خصوصی است. فیلمی که روی صفحه نمایش شما گذاشته می شود، از فیلتری استفاده می کند که تنها به کسی اجازه مشاهده رمز را می دهد که به صورت مستقیم به صفحه نمایش نگاه می کند. افراد مجاور در اطراف شما صفحه را تاریک می بینند.

 یک کیف پول امن RFID دریافت کنید

اسکنرهای RFID به طور گسترده ای توسط دولت ها برای ردیابی کارت های شناسایی و موارد دیگر مانند کارت های اعتباری، ;کارت های مترو، پاسپورت و حتی برخی ارزها استفاده می شود.

شاید بدتر از این، فن آوری باشد که به صورت کپی برداری یا فروش غیرقانونی به دست متهمان برسد، و اطلاعات شخصی شما را در اختیار آنها قرار دهد.

با ظهور این تهدید، بسیاری از شرکت ها کیف پول های امن RFID  و نگهدارنده های پاسپورت را رواج دادند تا دارندگان کارت ها را از اسکن وسایل شخصی خود آزاد می کند. این اقدام احتیاطی علی الخصوص برای افراد با سفرهای مکرر بسیار مهم است، زیرا استفاده و عملکرد دستگاه های اسکن RFID می تواند در کشور های مختلف، متفاوت باشد.