مرگ‌ومیر ناشی از ترافیک ایالات‌متحده در حال افزایش است.آیا بسیاری در جاده‌ها به علت مصرف الکل یا سرعت غیرمجاز در حال مردن هستند؟ خیر! به نظر می‌رسد که مقصر اصلی گوشی‌های هوشمند هستند. 

به همین دلیل امروز در این مقاله تصمیم به صحبت و اطلاعیه داریم تا از این موضوع با خبر باشید و بدانید که اتفاق‌ها همیشه برای بقیه افراد نیستند ( به همین دلیل نوشته امروز ما جنبه امنیت و حریم خصوصی ندارد ).

بااین‌حال، اعتقاد بر این است که آمار رسمی از واقعیت عقب‌مانده است، زیرا مرگ‌ومیر ناشی از استفاده تلفن همراه به‌درستی شناسایی نشده است و به دلیل شباهت کشور ما ( ایران ) با این کشور تصمیم به گذاشتن این مقاله را گرفتم. البته خیلی دوست داشتم آمار واقعی از کشور خودمان را پیدا کنم ولی متاسفانه چنین آماری یا وجود نداشت و یا من موفق به پیدا کردنش نبودم.

افزایش مرگ و میر بر اثر حواس پرتی با گوشی

 "رانندگی تحت تأثیر" مواد مخدر یا الکل (DUI) یا "بی‌اعتنایی" می‌تواند به‌عنوان علت تصادف ذکرشده باشد. بااین‌حال، اگر آسیب یا مرگ‌ومیر ناشی از صحبت کردن، ارسال پیامک و یا تویید در یک گوشی هوشمند باشد، به‌سادگی به‌عنوان یک "تصادف ناگهانی" طبقه‌بندی می‌شود. دلیل این امر "خطرناک بودن حواس‌پرتی رانندگان به هنگام استفاده از تلفن همراه" است. در طول دهه گذشته، با رشد و پیشرفت استفاده از گوشی‌های هوشمند، آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات نیز بسیار بدتر شده است .

آخرین فاجعه‌ی مرگ‌ومیر ناشی از ترافیک، طی دو سال گذشته رخ‌داده است. گرچه بعد از چند دهه آمار مرگ‌ومیر ناشی از ترافیک در ایالات‌متحده کاهش یافت. افزایش این میزان با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده در همان دوره مشابه است. استفاده از گوشی‌های هوشمند از سال 2014 تا 2016 نزدیک به 10 درصد افزایش یافت. در طول همان دوره، تلفات ترافیکی حدود 14٪ افزایش یافت. اکثر کسانی که می‌دانند، ادعا می‌کنند که این نه یک تصادف و نه یک انحراف است. از حدود 32000 مرگ‌ومیر ناشی از ترافیک ثبت‌شده در ایالات‌متحده، بیش از 18000 نفر به "خطای راننده"  بیش از 56 درصد از کل نسبت داده‌شده است. 

قاتل جدید به نام گوشی

عجیب است که، تنها 1.4٪ از حوادث به‌طور خاص به استفاده از گوشی‌های هوشمند نسبت داده‌شده است و این دلیلی است که رانندگان متخلف در مورد آن معاخزه می‌شوند. هرچند استفاده از گوشی‌های هوشمند توسط رانندگان افزایش‌یافته است، اما هنوز در فهرست علل مرگ‌ومیر در جاده‌ها قرار نگرفته است، و این‌یک عامل هشداردهنده است. این حقیقت است که گوشی‌های هوشمند با ارائه سرویس‌های بیشتر، مثل هندزفری یا به طرق دیگر مانع از آن می‌شوند. 

حواس‌پرتی ناشی از گوشی‌های هوشمند توضیح می‌دهد که چرا تلفات عابرین پیاده و موتورسیکلت‌ها (دو گروه کمتر قابل‌مشاهده از اتومبیل‌ها و کامیون‌ها) هم‌زمان با افزایش مصرف گوشی‌های هوشمند به‌طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. مرگ‌ومیر پیاده‌روها از سال 2014 تاکنون 22 درصد افزایش‌یافته است. متأسفانه، ما نمی‌توانیم این ارقام را به میزان کمتری ارزیابی کنیم، زیرا مرگ‌ومیر مربوط به استفاده از گوشی‌های هوشمند در حین رانندگی طبقه‌بندی نشده است. آن‌ها قطعاً باید از طریق داده‌های محیطی نشان دهند که احتمالاً سوءاستفاده از تلفن‌های هوشمند به‌عنوان یک عامل مهم برای قتل‌عام در جاده‌ها است. 

به گفته بلومبرگ:

"در بیش از نیمی از سال 2015 علت تصادفات مرگبار، حرکت مستقیم رانندگان به سمت پایین جاده – خلوتی جاده‌ها، بارش شدید، و یا انفجار ذکرشده است. در همین حال، رانندگان درگیر حوادث، استفاده از گوشی‌های هوشمند را به‌طور فزاینده‌ای از چیزهای کوچک‌تر از یک هوندا آکورد، مانند: عابر پیاده یا دوچرخه‌سواران، که بسیاری از آن‌ها در کنار جاده یا پیاده‌رو قرار دارند، پنهان می‌کنند. مرگ‌ومیر در میان موتورسیکلت‌ها (به میزان 6.2 درصدی در سال 2016) و عابر پیاده (تا 9 درصد) افزایش‌یافته است."

جنیفر اسمیت، مادرش که توسط یک راننده که از تلفن همراه استفاده می‌کرد کشته شد، یک سازمان را برای ردیابی و مبارزه با چنین سوءاستفاده‌هایی ایجاد کرده است. او اخیراً گفت:

"صادقانه، من فکر می‌کنم آمار واقعی مرگ‌ومیر مربوط به تلفن‌های همراه حداقل سه برابر فدرال است. ما همه معتاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند هستیم و این واقعیت بی‌سابقه نیست. "

مشکل این است که پلیس، شواهد جامعی درباره سرعت، نوشیدن، مواد مخدر یا نقض‌های دیگر را ارائه می‌دهد، وکلا به‌عنوان یک علت به حواس‌پرتی نگاه نمی‌کند. بنابراین هیچ انعکاسی از تأیید یا صحت سوءاستفاده از تلفن همراه وجود ندارد. بنابراین برای اصلاح گزارش و دسته‌بندی کمبود در ارتباط با رشد سوءاستفاده از گوشی‌های هوشمند در هنگام رانندگی چه باید کرد؟  

گوشی قاتل جدید معرفی شد

پاسخ ساده‌ای نیست. گزارش‌های فدرال، بدون شک، مانع از این واقعیت است زیرا در ایالات‌متحده 50 ایالت وجود دارد که اکثر آن‌ها گزارش‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. این‌یک تعهد بزرگ خواهد بود که آن‌ها را به نقطه‌ای نزدیک‌تر هدایت کند تا گزارش دقیق‌تری اعلام کنند. علاوه بر این، سه ایالت (آریزونا، مونتانا و میسوری) حتی در هنگام رانندگی اجازه استفاده از تلفن همراه را نیز می‌دهند. 

بعضی از افراد به سرکوب‌های معمول - دولت  و سیاستمداران پی می‌برند. آن‌ها بر این باورند که سوءاستفاده از گوشی‌های هوشمند تا زمانی که آشکار نباشد و رای دهندگان را خشمگین نسازد، علتِ مرگ و میر خطاب نخواهند شد. بعضی‌ها حتی فکر می‌کنند که مشکل به‌اندازه رانندگی در مستی است. هرچند برای تشخیص و دسته‌بندی  DUI آسان است. شما نمی‌توانید از ابزار نفس‌گیر برای آزمایش استفاده از تلفن استفاده کنید. 

ما از گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر استفاده می‌کنیم. یک فرهنگ منزوی، نامتعادل و فقدان اجتماعی شدن وجود دارد که به نظر من فروتنانه منجر به پیامدهای بسیار نامطلوب در جاده‌ها و نه‌فقط مسیر جاده‌ای می‌شود. شما چطور؟ آیا شما نیز بخشی از مشکل هستید؟