جای تعجب نیست که این لایحه در Nebraska توسط یک سناتور دولتی دموکرات معرفی‌شده است. ازاین‌رو، لغو بی‌طرفی شبکه توسط FCC علی‌رغم این‌که دستاورد روی اکثریت آمریکایی‌ها بود، ممکن است از دوحزبی‌ها حمایت کند. کالیفرنیا، یک ایالت بسیار دموکراتیک است که یک فرماندار دموکرات دارد و احتمال بیشتری دارد که قوانین بی‌طرفی شبکه را به تصویب برساند.

ایالاتی مانند کالیفرنیا و چند ایالت دیگر نیازی به حمایت دوطرفه ندارند. آن‌ها می‌توانند تنها با روی اکثریت دموکرات‌ها، لایحه را تصویب برسانند. سؤال این است که آیا این عمل قانونی است یا نه. از سوی دیگر، Nebraska جمهوری‌خواه است و دارای یک فرماندار GOP است که ظاهراً چنین قانونی را درصورتی‌که به میز کارش برسد، رد خواهد کرد. بااین‌حال، قانون‌گذار دموکرات گفت که او از حمایت دوحزبی‌ها، دلگرم می‌شود.

"من می‌دانستم که در مورد آن احساساتی می‌شوم، اما من از جمهوری خواهان، دموکرات‌ها و لیبرترینیسم ها حمایت کردم."

قانون پیشنهادی ممنوعیت اولویت‌بندی را تضمین می‌کند. و معنای آن این است که دادوستد ارتباط نسبت به سایرین ترجیح داده می‌شود. اولویت‌بندی آن‌ها این است که اگر یک ISP بتواند نشان دهد که به نفع عموم است، و "به ماهیت" خدمات اینترنتی آسیب نمی‌رساند انجام می‌شود. این لایحه همچنین بیان می‌کند که:

"هیچ ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی درزمینهٔ ارائه خدمات، دسترسی به اینترنت پهنای باند ثابت یا تلفن همراه مشغول به کار نیست، و ترافیک قانونی اینترنت را بر اساس محتوا، برنامه کاربردی، یا سرویس یا استفاده از یک دستگاه غیر مضر، تحتِ مدیریت معقول شبکه قرار می‌دهد."

nebraska

لایحه پیشنهادی کالیفرنیا، که توسط یک سناتور ایالتی دموکرات از سان‌فرانسیسکو مطرح‌شده است (البته هیچ تعجبی هم وجود ندارد)، به‌طور غیرمستقیم قوانین بی‌طرفی شبکه را اجرا می‌کند. این می‌تواند "بی‌طرفی شبکه نیاز به موافقت‌نامه‌های حق رأی دادن کابل به‌عنوان یک شرط استفاده از حق دسترسی عمومی برای زیرساخت‌های اینترنت دارد"، و "شرایط حق اتصال سلول‌های کوچک یا سایر ارتباطات بی‌سیم پهنای باند به قطب‌های موردنیاز در پیوستن به بی‌طرفی شبکه. " کمک بسیاری کند.

وی همچنین دولت را تشویق می‌کند تا توانایی قابل‌توجه مالی خود را در اعطای قراردادها و مجوزها به کار بگیرد تا اطمینان حاصل شود که متقاضیان اصول بی‌طرفی شبکه از عملیات تجاری هرروزه خود پیروی می‌کنند. با توجه به تمایل دموکرات‌ها برای مخالفت با هرج‌ومرج گرسنگی جمهوری خواهان، قانون‌گذاران در این ایالت‌های "آبی" (دموکراتیک) قرار است اولین تظاهرات قانونی ضد ترامپ، ضد FCC، را برای رأی دادن به بی‌طرفی شبکه انجام دهند.

شبکه

بنابراین انتظار می‌رود که زمان بیشتری طول بکشد تا یکی دیگر از قانون‌گذاران دموکرات از منطقه لس‌آنجلس، شرکایِ شمالی خود را با خود همراه کند. لایحه‌اش با توجه به اهداف مرده در ممنوعیت مسدود کردن، کاهش دادن و اولویت‌بندی پرداخت، رویکرد مستقیم‌تری دارد.

به‌عنوان‌مثال دیگر ایالت‌ها - واشنگتن و نیویورک - نیز از قوانین بی‌طرفی شبکه استفاده می‌کنند. به‌طور گسترده‌ای تصور می‌شود که تهدید اینترنت ISP در پایین‌ترین حد ممنوعیت تأیید قرارداد. دلیل این امر آن است که کاربر در آمریکای مرکزی ممکن است به‌شدت تحت تأثیر مواردی نظیر خطوط ترافیکی باشد و هزینه بالقوه بالاتری برای خدمات ناسازگار پرداخت کند.

بااین‌حال، در حال حاضر، بی‌طرفی شبکه،  ممکن است در حمایت از زندگی، هنوز از بین نرفته باشد. بیایید ببینیم که  آیا چرخه پشتیبانی از حالت "آبی" به یک جریان و سپس یک رودخانه تبدیل می‌شود؟! با ما در ارتباط باشید.